03 abril 2017

OXFAM - TRAILWALKER... 100 KILÒMETRES D’AMISTAT


... i jo que pensava que aquest cap de setmana seria de relax, de descans ! (no m’havia programat córrer cap cursa, tot i disputar-se “la marató de El Corte Inglés”).
Però, ves per on, dimarts a mig matí l’Alba Guerrero em fa arribar, via Messenger, aquest missatge dient-me:  

-          “Txabi, t’he de demanar un favor; fa uns mesos ens vas dir que si et necessitàvem, xiuléssim. Doncs et necessitem. En Mario, un dels nostres dos supporters per la Trailwalker, està malalt i l’hem de substituir. Voldries formar part del nostre equip com a supporter...?"

Va, us deixo endevinar el que vaig trigar en decidir-me i en dir-li que sí, que endavant, que comptessin amb mi (... algú ha dit una micro mil·lèsima de segon?; doncs l’ha encertat!).
Ha estat la meva segona participació a la Trailwalker (...les dues amb les meves velles TRABUCO)

El 2015, amb l’equip de “Les noies d’en Zenón” (Rosa, Alba, “la Recuerooooo” i Judith): vaig caminar amb elles tota la segona part, de nit i plovent, des de Girona i fins a Sant Feliu de Guíxols. Uns 50 km.
I aquest any, amb “Iron Trailwalker”: Alba, David, Albert i Helena (la única dels quatre a qui jo no coneixia, doncs amb els altres -apart de ser “Correcats”- coincidim en curses moltes vegades). 
L’Alberto, jo i en Mario (què, finalment, també hi va ser-hi present des de primera hora de dissabte) vàrem ser “el suportar-team”.

La Oxfam-Trailwalker és especial. Però per sobre de tot, és quelcom per fer equip. I nosaltres, perdoneu que us ho digui sense cap tipus de modèstia, hem fet un gran equip.
Tot i que molts equips s‘ho prenem com una cursa de llarga distància (el recorregut és de 100 km. entre Olot i Sant Feliu de Guíxols), l’anunci de la convocatòria ha estat sempre de “Marxa solidària”. Però, tot i així, un corredor és sempre un corredor, i tot i ser una “marxa solidària” ens fa molta patxoca dir-vos que:
  • 45ena posició absoluta per equips, d’entre els 323 equips (354 inscrits) que la van acabar (varem acabar-la els quatre membres del equip... i això puntua molt!). És una cosa “d’equip”.
  • 32ena i 33ena posició en dones de l’Alba i l’Helena.
  • 173ena i 174ena posició en homes per l’Albert i en David.
  • ... i si mirem la classificació en “scratch” (temps aconseguit per cadascun dels participants en relació al temps final del primer que va arribar a meta): els 204-205-206 i 207 a la classificació.
  • Temps final del equip... 17 hores, 36 minuts, 18 segons !!!
Una passada !!!

I poc més a dir (del molt i molt que ja s'ha dit i que podria dir-vos) excepte que ha estat un cap de setmana farcit de sentiments a flor de pell. I amb l’oportunitat també -des de la meva privilegiada posició de supporter- de poder saludar a molts companys que corrien en d’altres equips, i amb els quals ens hem estat creuant a tots i cadascun dels puts de control-avituallament.

Trailwalker... hi tornaré !! 


Vídeo de la sortida i l'arribada...